dinsdag 4 december 2012

Einde Dag 3

Om 16 uur zetten we koers naar Frans Guyana met de wind "plat op het laken".
De oceaan deining geeft enorme golven die schuin onder onder ons doorrollen. Als je om je heenkijkt is het net zachtglooiend landschap van zeewater. We zien grote vliegende vissen.
Venus staat in het oosten en de eerste sterrenlichten prikken door de schemering. De melkweg wordt imposant zichtbaar in het noorden. In de boekgolf zien we plankton die oplichten als vuurvliegjes.
De stuurautomaat heeft het door de deining soms moeilijk en slaat dan af. Het is zaak direct te corrigeren en koers te houden. Om 20 uur worden we afgewisseld door Thys en Sjoerd en gaan we te kooi. Ik slaap niet veel omdat het onrustig is. Het schip rolt zwaar. Ook het zeil en de stroming van het water maken veel geluid. Om 00 uur lossen we de platvoetwacht af. Het is behoorlijk afgekoeld (ca 16). De koers is 242 graden, richting Duivelseiland. De automaat slaat 1 keer af met een klapgijp als gevolg.
Om 4 uur duik ik mijn kooi in, ik zet me schrap tegen de wand om niet heen en weer geslingerd te worden en slaap tot ongeveer 6 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten