maandag 21 maart 2016

Dag 8

Bij de eerste zonnestralen zijn we wakker, klaar voor een sprong in het water. Onno gaat nog een keer snorkelen aan het eind van het eiland, Thys aan het begin. Hij gaat met flippers vanwege de stroming. Ik houd het bij een rondje om de boot. Thys heeft brooddeeg te rijzen gezet dat ik in de oven zet. We ontbijten met vers warm brood. Uiteraard met kaas. Na het ontbijt en de controles zetten we koers naar Union. Daar moeten we uitklaren, morgen varen we Grenada in. De tocht naar Clifton vraagt om aandacht, overal om ons heen liggen verraderlijke riffen. Als we Clifton binnenlopen vraagt een jongen in een motorboot of we een mooring willen. Eigenlijk willen we naar de harbour yacht club dus wijzen we zijn aanbod af. De steiger ligt echter vol dus uiteindelijk nemen we toch een aanmeerboei en regelen we dat hij ons naar en van de wal brengt. Onno blijft aan boord, Thys gaat uitklaren en ik doe boodschappen. Eerst halen we EC dollars bij de bank. In het supermarktje score ik bier, wijn, eieren een een chipie. Ik loop door naar het groente en fruit marktje. Het is een kleurig geheel van stalletjes met lokaal fruit en een enkele excentrieke bewoner waardoorheen 3 magere geiten lopen. Ik zie Big Citi Grill. Op Tobago Cays zagen we hun wifi af en toe. Ik pak snel mijn telefoon en het lukt om wat apjes en mail te versturen. Op het marktje word ik verleid met "sweety" en "darling" door een vrolijke kraamdame en ik koop ananas, pomelo en appels bij haar.
Ik schiet nog heimelijk wat foto's en als ik terugloop komt Thys net aanlopen. Hij steelt ook nog snel wat wifi. Aan de kade wacht onze vriend reeds. We steken over naar Palm Island. Een groot deel van het eiland is privaat bezit van een zeer luxe resort. We vinden een mooring en nemen een frisse duik. Het is mooi snorkelen. Aan land gaan is wat lastig omdat tot vlak voor de kust veel zeeegels zitten. Er is één strandje waar wij als normale stervelingen mogen komen en we zitten daar een tijdje, uitkijkend over het helder blauwe water richting de Kaat.
Terug aan boord eten we onze tweede maaltijd tonijn. Thys maakt er weer iets heerlijks van gekruid met peper een snufje zout en wat gember. Chinese man heeft gegeten, Chinese man moet slapen, dus een kleine siësta. In de namiddag snorkelen we nog een keer. Ik zie een pijlinktvis naast de vele andere mooie vissen. We hebben een rustige avond met wat lezen en discussiëren, een noodlesoepje en ons glaasje whisky. Ik slaap in de kuip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten